dinsdag 25 oktober 2016

Dinsdag poppendag

De poppendag is alweer aangebroken en het wekelijks verhaaltje komt er weer aan.

Zoals jullie weten was het vorige vrijdag weer chemodag hier en zoals nogal eens gebeurt stonden er hier weer wat kandidaten klaar om mee te gaan, dus moest er een selectie gemaakt worden wie er wel of niet zou mee mogen.
Maar eentje kan me zo rond haar vinger winden, die kan ik echt niks weigeren en weten jullie al over wie ik het heb?  Over Lily natuurlijk!
Ja, ik kan het niet helpen, mijn eerste pop blijft een speciaal plekje houden in mijn hart.
Dus Lily mocht al mee en nog iemand, maar wie?????

Moeilijk om te beslissen, tot plots Bo de beer tevoorschijn kwam, heel mooi uitgedost in het laatste roze kleedje dat ik had gehaakt en toen hebben Lily en ik besloten om Bo mee te nemen.

Eenmaal aangekomen installeerden ze zich braafjes op de stoel,


om ietsje later op het bed te belanden.


Hé jongens, doen jullie rustig aan?  We zijn in een ziekenhuis!!

Jaja riepen ze eenstemmig, maar 10 minuten later waren ze verdwenen, in hemelsnaam waar waren ze naartoe?  In zo'n groot ziekenhuis kunnen poppen makkelijk verdwalen!

Ik ging op de gang piepen en wandelde tot aan de koffiemachine 


en wie zat daar??? 
Bo, wat doe je daar nu weer????
Oh, ik dacht, ik haal al een tasje koffie voor jullie.
(toch een lieverd niet?)


We gaan Jos wat gezelschap houden en helpen 


bij het invullen van zijn kruiswoordpuzzels.


Plots zat Bo dan weer op Jos zijn schouder gekke toeren uit te halen, ongelooflijk!!

En terwijl ik de volgende afspraak maken was, waren ze weer verdwenen!!

Nu heb ik er genoeg van, waar zitten jullie????

HIER!!!!! hoor ik ze roepen en waar vond ik ze toen???


In de badkamer aan de wastafel!

En wat is nu de uitleg???? vroeg ik boos.

Niet boos zijn, we kwamen onze handen wassen, in een ziekenhuis moet je goed op hygiëne letten, dus op tijd handjes wassen hoort daar ook bij, niet moeke???

Tja, wat kan je dan nog zeggen?? ze hebben gelijk.
Verder hebben ze zich goed gedragen, dus misschien mogen ze nog een keertje mee, ik ga er eens diep over nadenken.

Tussen de bedrijven en al de heisa door heb ik daar toch nog een jurkje gehaakt voor een lappenpop.


Of misschien past het één van de andere poppen? wie weet.


En wat deden de andere poppenmoeders?


Jannie,
Jolanda,
Als je ook mee wilt doen op poppendag, voor een keer of voor regelmatig, laat het weten! Dan wordt het lijstje weer wat langer! Het is zo leuk om ideetjes te delen en elkaar te inspireren! 


11 opmerkingen:

  1. Ach, ze bedoelden het goed. En hebben zich volgens mij keurig gedragen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het zorgt in ieder geval voor de nodige afleiding, nietwaar ;-)
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gelukkig ben je zo wijs om je niet door de hele club om hun vingertjes te laten wikkelen XD
    Lief jurkje!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. oh wat fijn dat de poppen meegingen. Mooie afleiding, hoewel je je handen zo eraan vol hebt. Hoop dat alles goed gaat. Veel liefs, Mariam

    BeantwoordenVerwijderen
  5. haha, die poppen maken er wel een gezellige boel van zo. Een beetje afleiding is vast wel fijn. Hopelijk is Jos weer wat hersteld van de kuur.
    groetjes Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gelijk hebben ze; in een ziekenhuis moet je je handen goed wassen ;-)
    Veel sterkte en beterschap gewenst

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wel, het brengt wel wat gezelligheid mee, als je Bo en Lily meeneemt. Een goede afleiding...
    Groetjes, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wat een mooi stel onder elkaar hou de duim eronder :))))

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je hebt je in ieder geval niet hoeven te vervelen met die twee ;) Fijn dat het er weer opzit voor Jos.
    Benieuwd wie het jurkje past :) Maar dat is vast voor een volgend poppenverhaal, liefs Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een geweldig lief stel. Maar goed dat ze zich zo netjes hebben gedragen, stel dat ze een heisa hadden gemaakt in het ziekenhuis. Dat moet je er niet bij hebben!
    Ik zie een heel mooi jurkje, leuk garen koos je er voor...

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een ondeugende pop en beer. Ik heb genoten van je verhaal. Het jurkje is ook erg leuk gedaan. Prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen