donderdag 10 juli 2014

Verslaafd aan biscornu's ???

Ja, jullie lezen het goed, ik ben denk ik verslaafd aan biscornu's.
Hoe weet je dat?  hoor ik jullie denken.
Nu, mijn biscornu is alweer af, nummertje 2 dus al, kijk zelf maar.


Onderkant.


Bovenkant.


Zijkant.

Ik gebruikte hetzelfde patroon als de blauwe, maar dit keer met grijs geborduurd en op iets fijnere stof, hij is dus ook wel wat kleiner uitgevallen, niet zo erg.

En het kriebelt alweer om een volgende te maken.

Tot ik in mijn map waar ik het patroontje altijd instak met het borduurtje en de draad nog een deel patroontjes vond voor biscornu's en ook al 2 lapjes klaar geknipt.
Raar niet?  Er zaten zelfs al verschillende kleurtjes draad bij, allemaal startklaar.
Zouden de kabouters dan toch bestaan????
Of heb ik dat in een onwetende bui eens klaargemaakt???
Zou er iets mis zijn met me??  Of gewoon stiekem verslaafd aan....biscornu's.
Wie zal het zeggen.... in elk geval zijn ze superleuk om te maken, je blijft gewoon bezig en op het web en op pinterest vindt je honderden patroontjes, allemaal even leuk, dus wat houdt me nog tegen?

Juist, niks, alleen de tijd misschien, maar dat lost zichzelf hopelijk wel op.
Aan de slag dus!!!


Nummer 3 is van start gegaan, dit keer in groen :-) weer eens iets anders.

Nog iets leuks om te vertellen: door mijn verhaaltje over de Summer SAL van Soed Idee heb ik toch al iemand aangestoken, Marjan (Muziek en meer) is voor de bijl gegaan na een paar uur overwegen en Elizabeth (Bussy Bessy) twijfelt nog, maar heeft wel zin.
Nu dames, blij dat ik jullie overtuigd heb (of bijna) en welkom bij het clubje!!



9 opmerkingen:

  1. Hallo,

    Mooie creatie en zo te zien ligt er al een volgende startklaar in een heerlijk zomers kleurtje.
    Tja, kon je tijd maar eens kopen hé :-)

    Groetjes, Jaimie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. amaai da's ook leuk maar zelf ben ik niet zo'n borduurster , mss best ook want waar haalt men al die tijd hé

    BeantwoordenVerwijderen
  3. zeg jong, waar haalt gij de tijd!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is een mooie Biscornu geworden. De groene wordt er ook ook weer eentje begrijp ik. Grappig dat je niet meer weet dat je de lapjes geknipt hebt, misschien heeft een van je poppen het wel gedaan als dank voor al je verwennerij.
    En die verslaving die snap ik, ik wil er ook wel weer een maken, maar ja, ik moet nu eerst aan de SummerSAL hé ;-)
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh, maar hadden we je nu helemaal niet gewaarschuwd voor de verslavingskans bij het maken van een biscornu? Tja, nu zit je er mooi mee, maar gelukkig zijn het niet al te grote werkjes en jij weet er wel raad mee!
    Ik zag dat de Sal van Simone om stersteekjes gaat en niet om kruissteekjes. Tja, dan bedenk ik me misschien wel, want ik ben geen vriendjes met die stersteekjes....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gek hè, dat we ene moment verslaafd zijn aan breinen of haken en dan ineens weer met iets anders in de wolken zijn. Maar borduren is leuk en vooral van die kleine werkjes die snel resultaat geven.
    Ik ga me er niet aan wagen, dat wordt voor mij hoofdpijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel mooi resultaat hoor. Ik geloof heel goed dat ge daar aan verslaafd geraakt, zo mooi. Nog veel borduur plezier.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je biscornus zijn supeeeeeeeeeeeeer groetjes Marie-Claire

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Misschien een domme vraag van deze Hollandse (��) maar wat is een biscornus?
    groetjes Henriëtte

    BeantwoordenVerwijderen