vrijdag 6 november 2020

Geen poppendag, wel sokkendag

 Dat ik graag sokken brei, weet ondertussen iedereen wel denk ik.


Liefst heb ik een uitdagend patroon of toch tenminste een steekje erin wat ik nog nooit eerder maakte, een techniek die nieuw is voor me of een heel andere manier van een sok breien.


Deze keer breide ik de sokken van de maand september/oktober, genaamd "fairy maiden", het patroon vindt je HIER


Omdat ik de steek in het patroon wel iets vond hebben, ben ik maar gestart.

Een kleurtje wol werd gekozen uit mijn voorraad en ik ging van start.

Ik moet eerlijk bekennen dat de steek heel goed meeviel, makkelijker dan gedacht.


En kijk, na soktober, heb ik toch ook weer een paar sokken klaar!



Het resultaat mag er zijn vind ik 


en mijn poetsvrouw mag ze voortaan dragen!

Ook ben ik nog nieuwe sokken voor Liene gestart, ja ik weet het, de varkenssokken zijn ook nog niet af, maar de 2e sok is tot aan de hiel klaar.

Deze zijn een tussendoortje, iets makkelijk, snelklaar, want alle sokken van vorig jaar zijn te klein.


Dit wordt een echte meisjessok, een ajourpatroontje dat ik HIER vond.

Het is leuk om te breien en ook met de eerste sok ben ik hier al aan de hiel.







5 opmerkingen:

  1. Ja sokken breien hoeft beslist niet saai te zijn; er zijn veel manieren om een sok te breien én er zijn veel leuke patronen. Het patroon voor de blauwe sokken vind ik erg mooi, dank voor de link. De kleur die je hebt gebruikt, laat het patroon mooi uitkomen! Na de uurtjes lekker breien heb je er ook nog iemand blij mee kunnen maken, fijn hé.
    De sokken voor Liene worden ook vast weer hele mooie. Het garen is al een prachtige meisjeskleur en het patroontje past daar weer goed bij. Ja ze groeit nog snel; goed excuus voor jou om lekker sokken te blijven breien!
    Groetjes Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lekker warm zo'n paar sokken. Ik ben helemaal geen sokken breister maar zo heeft iedereen zijn voorkeuren. Ik heb ooit wel een paar gebreide sokken gekregen en ik draag ze graag als ik koude voeten heb.
    fijn weekend.
    groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow! Prachtige sokken! Lieve groetjes, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen