dinsdag 10 november 2020

Dinsdag poppendag

 Het komt er toch nog van om mijn poppenblogje te schrijven.


Het is me hier al wat geweest gisteren en vandaag!


Het begon allemaal met deze babysokjes....  De mevrouw voor wie ik het babymutsje maakte, had een verzoekje gestuurd.... Of ik sokjes kon maken in dezelfde stijl als de muts, maar ook omdat de baby altijd koude voetjes had.  

Dus ben ik direct gestart, ondertussen zijn de sokjes al op de post gedaan.


Omdat de sokjes leuk waren om te maken, besloot ik om er nog wat te maken, om mijn reserve babycadeautjes aan te vullen.



De eerste was klaar, maar voor ik draadjes kon instoppen of een koordje erin rijgen, was Beau al bij me op de tafel gekropen.
Wat een mooi sokje moeke!!! Zijn die voor mij??? 


Ik dacht het niet hoor, die zijn voor baby's bedoeld.

Maar ik vind ze zo mooi, passen ze niet voor mij?  Dan maak je gewoon nieuwe voor de baby.


Kijk eens, die zijn toch veel te groot voor jou, jij hebt zo'n klein voetje.

Grote teleurstelling dus.....

Maar plots sprong er een nieuwe kandidaat op de tafel, Mie Muis!


Voor mij zouden ze misschien wel passen, denk je niet moeke????
Kijk eens, mijn voeten zijn groter.


En voor ik het wist had Mie Muis haar schoen uitgedaan en het babysokje aangetrokken.


PERFECT!!!!! riep ze uit.

Ik wil ze wel hoor.

Dat zal niet gaan vrees ik, jij hebt al mooie schoentjes en deze gaan in mijn reservedoos.  
Ik denk dat hier nog heel wat discussies gaan volgen over de sokjes..... wat denken jullie???


Nu ga ik kijken of er ook poppen- of ander nieuws is bij

Blauw en zo,
Ria,en 
Sandra.

Als je ook mee wilt doen op poppendag, voor een keer of voor regelmatig, laat het weten! Dan wordt het lijstje weer wat langer! Het is zo leuk om ideetjes te delen en elkaar te inspireren! 


4 opmerkingen:

  1. Ze zijn ook wel heel erg leuk, ik snap dat ze heel gewild zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oeh, wat een leuk garen! Ik snap het goed dat Mie Muis ze wil!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, dat zijn hele leuke slofjes. Ik snap best dat ze die allemaal willen hebben. Als ik bij je in de kamer zat, dan had je nog een liefhebber...:)
    Leuk garen heb je gebruikt!

    BeantwoordenVerwijderen