vrijdag 15 juli 2016

Haaksels

Ook al doe ik het minder graag, ik moet toch eerlijk bekennen, dat ik, deels noodgedwongen, maar ook door het meer te doen, haken al leuker begin te vinden dan voorheen.
Dus kan ik jullie nog wat projectjes tonen die uit mijn haakpen tevoorschijn zijn getoverd de laatste weken.

Bij Bizzy Bee Klaske vond ik een leuk gratis patroontje van een peersleutelhanger.


Heel leuk en iedereen vindt het schattig, helaas is hij al weg, maar ik ga deze zeker nog eens maken, ze hebben succes! Met dank aan Klaske voor het patroon!

Het volgende projectje wat ik leuk vind is dit: snoeppotjes maken.


Een tijdje geleden kreeg ik van Jacky een korfje vol confituurpotjes die in ontbijtkorven zitten, misschien kon ik er iets mee.  Zoals steeds nam ik het aan, nog niet meteen wetende wat ermee te doen, tot ik plots op het idee kwam om er snoeppotjes van te maken.
Het deksel wordt omhaakt zoals met opkikkerpotjes en versierd naar keuze, ook net zoals met de opkikkerpotjes, laat je fantasie zijn gang gaan!  Of ga bij Klaske eens op de blog kijken, zij kan je massa's ideetjes aanreiken wat betreft het versieren van deksels van potjes.


Eenmaal af kan je ze vullen met allerhande snoepjes, een leuk cadeautje voor kinderen, maar ook volwassenen kan je hier blij mee maken, je kan er ook een groter bijpassend opkikkerpotje bij maken of een theelichtje in dezelfde kleurtjes, mogelijkheden genoeg!




11 opmerkingen:

  1. Je hebt de haakslag te pakken hoor. Leuke cadeautjes die potjes! Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh leuk Rita! De potjes vind ik ook erg leuk geworden. Subtiel bloemetje, wat een goed idee. Mijn handen zijn momenteel de ene keer verkrampt, de andere keer ontspannen dus het is niet te plannen wanneer ik wat kan doen, ben druk bezig met tassen en wil nog zoveel maar alles doen op zijn tijd ;-). Fijn weekend! Groetjes, Mariam

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een toffe peer! De potjes zijn ook erg leuk, geschikt voor heel wat doeleinde.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn dat je haken leuker gaat vinden. Heb je toch niet het idee om niets te kunnen.
    Ik breide ook altijd liever en haakte nooit. Maar van breien krijg ik snel last van mijn schouders en nek. Zodoende ging ik ook haken en nu doe ik bijna niet anders.
    Je bent weer lekker bezig geweest in elk geval.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. je bent lekker aan het haken met mooi resultaat

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja, ik had al zo'n vermoeden dat het haken een treetje hoger bij je kwam te staan ...
    Er zijn zoveel leuke kleine werkstukjes te maken met de haaktechniek. Gaaf die peer en die potjes blijven leuk om te geven!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel leuk gedaan !!

    Fijn weekend, liefs Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gelukkig kun je je hart nu aan het halen ophalen.
    Groetjes Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Fijn dat je kunt haken, leuke sleutelhanger en potjes heb je gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Fijn dat je toch kleine projectjes kunt haken :) Leuk gemaakt :) groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen