dinsdag 2 september 2014

Poppen of Bungeldag?

De week is weer voorbij gevlogen en momenteel is er weinig tijd over om nieuwe poppen te maken.
Toch is het me gelukt om een bungelpopje te maken vooral door de popjes van Frouwien die ik vorige week op de blog mocht plaatsen.
Zij maakte een bungelkikkertje en ook ik vond een patroontje op het web ervan.

En bijgevolg werd deze bungelknuffel uit mijn haakpen geboren.
Het patroontje vond ik HIER.
Mag ik jullie voorstellen aan Kikker?  Het is een echte deugniet.


Hier had hij nog geen ogen en was dus nog braaf.


Maar eenmaal ik hem ogen had gegeven was hij niet meer te temmen.
Hier zat hij op de sluiting van de kast.


Vervolgens sprong hij op de kan.


Om te eindigen om een hangend theelicht hoog aan het plafond en op de vogelkooi hieronder voor ik hem weer te pakken kreeg.


Ondertussen is hij al verhuisd naar mijn buurvrouw Gilberte die hem ontzettend knap vond, hopelijk heeft ze er niet teveel problemen mee.

Ga zeker ook eens kijken bij de andere mama's, jullie ondertussen welbekend.
Ik vermeld die mensen waarvan ik zeker ben dat ze nog meedoen, meer poppenliefhebbers zijn altijd welkom en mogen zeker meedoen, dan worden ze vermeld.

en Peggy

Tenslotte wil ik nog iets leuks vertellen, vorige week kreeg ik bezoek van Jacky, een dame die mijn blog heel trouw volgt en die ik een tijdje geleden persoonlijk leerde kennen.
En ze bracht een heel leuk kadootje mee.
Een zelfgemaakt doosje (ja helemaal zelf gemaakt)


Ziet het er niet prachtig uit?  Ik was al superblij, maar kijk wat er allemaal inzat!


Een heel rolletje allemaal verschillende lintjes, kraaltjes en knoopjes, dit is toch iets om heel blij van te worden!  Hier kan je altijd iets mee doen in onze hobby.
Bedankt Jacky!



11 opmerkingen:

  1. Een echte "opkikker", deze blog! Wat een leuk cadeautje kreeg je ook!
    Groetjes van je poppenblog-collega,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een lief bungelkikkertje, een schatje! Gezellig zo'n bezoekje van een bloglezeres en wat ben je heerlijk verwend. Groetjes, Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. leuke kikker en leuk doosje met toffe inhoud!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha, ha, wat kan jou kikker gekke sprongen maken. Hopelijk kan de buurvrouw hem een beetje temmen.
    Je cadeautje van je blogvriendin is ook leuk. Dat komt steeds van pas hé.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke verrassing van Jacky!
    En Kikker is een kanjer, zelfs zonder oogjes leek het me al een klein brutaaltje die alles durft, en jawel hoor, hij springt van hot naar her.
    Het is te hopen dat je buurvrouw hem de baas kan blijven!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi is dat doosje! Helemaal omdat het zelfgemaakt is. Het kikkertje is een schatje!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ooo,die vriedin moet je te vriend houden!! Die weet waar je blij van wordt!
    Zo leuk kikkers die hier kwaken s'avonds, maar ik schrok me vroeger ook een hoedje als je bezig was in de tuin en er sprong ineens zo'n kikkertje weg!Dus zo'n kikkertje, ja die zijn iets voorspelbaarder! Grfr

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wauw, die kikker is een echte spring in het veld, nou ja, kamer dan.
    Leuk om zulke cadeautjes te krijgen. Hier kun je wat mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat is je kikker prachtig! Ik denk dat hij het goed zou kunnen vinden met mijn Pipi. Allebei even ondeugend :-)

    BeantwoordenVerwijderen