dinsdag 5 november 2013

Feestdag, poppendag!

Het is weer zover!
 
Benieuwd wat de anderen te vertellen hebben.
 
Kijk bij Danjel of ze al terug is van vakantie en wat met de poppen bezig is geweest misschien.
Ook bij Akkelien zullen de naalden weer hun best gedaan hebben voor de poppen denk ik.
Of Jolanda iets nieuws uit haar mouw heeft geschud valt nog af te wachten en ook Marjolein zal zeker weer niet stil hebben gezeten.
Bij Hannie ben ik al gaan piepen, die heeft alweer een mooie pop gemaakt!
Of er bij Wieke poppen zullen te zien zijn deze week weet ik niet.
 
Hier is in elk geval toch nog wat gemaakt voor die verwende poppen.
 
De rok voor Fien, het boerinneke, is klaar.
 
 
Ik heb eerst een witte boord en dan een zwarte gemaakt, daarna elke kleur van dezelfde kleur kant voorzien om de indruk te geven dat ze 3 rokken boven elkaar draagt.
Wat het geeft op de foto weet ik niet, maar in het echt, krijg je toch die indruk.
 

 
Voor de beloofde hippie in wording, heb ik al een 2e kleedje gemaakt.
Aan een vestje wordt gewerkt, dat zal volgende week wel klaar zijn denk ik.
Dan nog bijpassende schoentjes en dan de pop.
Ook voor Fientje moet nog een vestje worden gebreid en een schort, en niet te vergeten klompjes!
Bovendien ook nog een mutsje in klederdracht, pffff!
 
Nog heel wat werk aan de winkel dus!
 


15 opmerkingen:

  1. Wat heb je mooie details toegevoegd. Lekker je eigen ding ervan maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je rok is heel goed geslaagd, toen ik de foto zag dacht ik meteen aan een 'lagenrok' en daarna las ik pas je tekst.
    Oh dat Hippiejurkje is weer echt een mooi hip jurkje geworden, de kleuren en decoraties maken het tot een echt 'flowerpowerjurkje'.
    Groetjes weer
    Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oooo wat is de rok mooi. De kant die je er aan hebt gezet, vind ik heel geslaagd. Het hippie kleedje heeft weer van die prachtige kleuren. Dat gaat ook weer een verwende hippie worden...
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat ziet er mooi uit, met dat kant! En het jurkje voor de hippie is heel mooi en kleurig!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ohhh de rok voor je boerinnetje is prachtig zo leuk dat kantje eraan, en het hippie jurkje is ook heel erg vrolijk geworden.....je hebt veel gedaan hoor!
    groetjes Marjolein

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat wordt beslist de "zondagsche" rok van Fien!Grfr.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Knap werk geleverd, ben benieuwd om het straks te zien in het clubje. Heel heel mooi allemaal.
    Gr, M-J.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. fijne poppendag voor jullie clubje en veel plezier! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. je boerin wordt vast prachtig, ik ben zo benieuwd! en wat een leuke fleurige hippie-jurk, leuk hoor.

    groetjes jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  10. jullie poppen zijn toch altijd de max
    als ik een kind was, ik vroeg dat aan de sint!!!!
    met die toffe kleedjes erbij natuurlijk
    zeg, uwen bloglayout vind ik heel mooi trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooie kleertjes!

    Zo grappig dat ik nu OP mijn scherm dezelfde uiltjes zie als NAAST mijn scherm :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel erg mooi het boerinnenrokje en lekker fleurig het jurkje.
    Fijne week,

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Creatief poppenmoedertje, mooie kleedjes gemaakt. De rest lukt je vast en zeker ook!

    BeantwoordenVerwijderen