woensdag 1 mei 2013

Letterbaksal

We zijn de eerste van de maand en dus is er update van de letterbaksal, ga dus zeker ook HIER een kijkje nemen (bij de borduurvrouw) om te zien wat al de anderen er van terecht hebben gebracht.
 
Dus hierbij mijn letterbak, bijna af, tegen 1 juni moet het lukken!
 
 
 
Een beetje uitleg.  Hij komt in de slaapkamer te hangen en ik heb geprobeerd om er echt iets mee te vertellen over Jos en Rita (de 2 letters) met links een ventje en rechts een vrouwtje dus.
Hiermee wil ik de letterbak in 2 helften verdelen die over elk wat over zijn hobby's en gewoonten te vertellen.

 
Mijn man drinkt graag koffie, doet aan kalligrafie en tekenen (de inktpot met pen), gaat graag op zee vissen met de boot mee (bootje), knutselt graag (gereedschap onderaan), hij heeft de sleutel van mijn hart (links boven) de rest is opvulling.

 
Mijn kant: ik drink ook graag koffie, er staat een naaimachine (gebruik ik graag), er is een schaartje (gebruik ik veel) en een borduurster (doe ik ook veel).  Een breiwerkje heb ik niet gevonden.  Rechts boven is een hartje met naaigerief.
In het midden staat liefde natuurlijk centraal bovenaan, heel belangrijk hier!
En de spreuk oost west thuis best zegt voldoende denk ik.
 
Van het clubje kan ik niks vertellen.
Vergeef me, maar ik was weer het fototoestel vergeten, je zal zeggen, die doet dat expres, maar dat is helemaal niet zo :)
Plus, er is weinig of niet geknutseld, de moeder van iemand van het clubje is overleden en die mevrouw kwam met haar dochter ons een overlijdensbericht brengen en uitnodigen voor de dienst, dus hebben we bijna de hele avond met die mensen gepraat, wat veel belangrijker is dan onze hobby die we elke dag kunnen doen.  Mensen helpen en steunen in hun verdriet is ook nodig.
Hopelijk lukt het volgende week....
 
 


9 opmerkingen:

  1. Wat is dat een ontzettend leuk idee Rita en wat heb je dat prachtig gedaan.
    groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat wordt je letterbak mooi.
    En wat een verlies een moeder van een vriendin die is overleden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat wordt je letterbak mooi zeg en er zijn zeker dingen belangrijker dan je hobby

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, wat akelig om zo'n bericht te krijgen, maar natuurlijk gaat de aandacht daarvoor voor de hobby. Fijn dat er ruimte was om te praten.
    De letterbak is erg mooi geworden zo!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je letterbak is echt een plaatje! Prachtig en leuk zoals je een thema hebt bedacht.
    Ja, dan verlaat iemand zomaar het leven. Heel verdrietig, maar ik denk dat jullie tot grote steun zijn. Dat is al wat je kan doen, maar zó belangrijk. Dat handwerken komt wel weer.
    Groetjes,
    Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat fijn dat hele verhaal achter die prachtige letterbak. Ik heb eens goed naar al die plaatjes gekeken. Goed dat jullie er waren als troost, logisch dat de hobby dan even aan de kant gaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nog even en dan is je bak al af, hij wordt erg mooi. Leuk dat achter ieder borduurtje een verhaal zit. Groeten, Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. WAt is dit een beauty zeg, zo mooi! En inderdaad iemand steunen in verdriet en er over praten is veel belangrijker dan handwerken. Dat komt allemaal wel weer. Liefs, Amarins

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oooo Rita, wat een mooi verhaal van de letterbak. zo lief, ik krijg er bijna tranen van in mijn ogen.
    Mooi...
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen