zaterdag 13 maart 2021

mittens en lace breien

 Een hele tijd geleden dat ik nog een blogpost schreef, hoog tijd dus.

Zoals jullie wel zullen weten zit ik niet stil, maar er hebben zich andere prioriteiten voorgedaan.


Mijn 9 levenssjaal, patroon van Monique Boonstra, schiet goed op.



Ik brei er supergraag aan, zelfs bij TV lukt dit!
Het patroon is redelijk goed te volgen en ik moet bekennen, dit is helemaal mijn ding!


Hier ga ik zeker nog projecten mee maken, ondertussen is de eerste koon van mijn wol op en heb ik 75 cm sjaal.  Ik dacht wol tekort te komen, maar nu blijkt dat deze draad echt wel heel lang meegaat.

De mittens van het patroon Nordwand van Ravelry blijven succes hebben en brei ik graag.


Deze keer met okergeel, ook een mooi combinatie en ja, ook fair isle brei ik heel graag.
Door deze oefening ben ik er ondertussen heel wat bedrevener in geworden.


Een vriendin, die grote fan van paars is, vroeg deze combinatie. 


Van de restjes van Liene haar mittens, kon ik nog een paar breien, deze zijn voor het goede doel.


En ook de paarse versie is afgeraakt!

Het zal jullie dan ook niet verbazen dat ik nog een andere kleurcombinatie mag breien.
Er is zelfs een boek van verschenen dat ik van een lieve vriendin cadeau kreeg.


Heel veel inspiratie weer en hier ga ik zeker nog wat uit proberen, er zijn nog verschillende variaties blijkt van dit patroon.

10 opmerkingen:

  1. Wat ga je snel met je sjaal! Gelukkig heb je wol genoeg. Fijn dat je er nu aan kunt breien terwijl je televisie kijkt; knap!
    Leuk dat je zo enthousiast bent over de mittens en extra fijn dus dat ze gewild zijn bij anderen; zo kan je nog even lekker er aan verder breien!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie sjaal en breien verveeld nooit

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat gaaf! Weet je dat die mittens mij doen denken aan zeepaardjes?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik herken dat Rita, dan moet je soms kiezen tussen bloggen of handwerken :) Soms schiet bij mij dan ook het bloggen er bij in :)
    je sjaal en mittens zijn prachtig!! Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ook wel herkenbaar maar wel heel leuk om weer een post van je te lezen. Handwerken geeft zoveel goeds rust en noem maar op mooie sjaal ik ken dit patroon niet. Maar zeker een toppertje tr noemen. Ik keek ff verder je omslag foto had ik nog niet gezien of het is me niet opgevalken heel erg mooi en goed formaat. Top weer groetjes Albèrtje

    BeantwoordenVerwijderen