woensdag 27 januari 2021

Afgewerkte projecten

 Gisteren was er geen poppendag, maar dat komt volgende week weer in orde.


Reden: ik ging zo op in dit project dat ik het wou af hebben, kennen jullie dat?  Dus heb ik niet aan de elf gewerkt, maar wel gezorgd dat dit werd afgewerkt.


Een tijdje geleden kocht ik een iets specialer patroon voor mittens.  Meteen toen ik de foto zag voorbijkomen op ravelry was ik verkocht voor dit patroon, genaamd Nordwand.



Begrijp je nu waarom ik dit wou maken????

Ik had nog restjes van mijn frullesk col, rood en wit en nam een restje grijs erbij en ben begonnen.


Zoals je kan zien wordt er opgezet aan de duim en dan verder gemeerderd en in het rond gebreid.


Nog de boordjes eraan en klaar is kees!


Een mooi paar mittens waar ik toch wel trots op ben.


Met de restjes heb ik een haarband gemaakt om mijn oren warm te houden als ik ga wandelen.


Zo heb ik een mooi setje dat past bij mijn frullesk col.





8 opmerkingen:

  1. Wat een apart model, erg leuk bedacht! Ja, dat snap ik dat je die af wilde breien, zo kan je er direct plezier van hebben :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een bijzondere wanten, maar ook bijzonder mooi. Dat heb je echt knap gebreid. Een haarband erbij is een goed idee, lekker warm.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw! Hou niet echt van wanten, maar deze zou ik zeker dragen. Super mooi en warme handen verzekerd. Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuk patroon! Opzetten bij de duim, dat heb ik nooit eerder gezien. Het is wel fijn dat de duim dan meteen klaar is; ik vind dat zelf vaak het lastigste om te doen en helemaal als het het laatste is wat nog moet gebeuren.
    Zitten de mittens lekker? Je zult er vast veel complimentjes voor krijgen. Leuk ook dat je ook nog een hoofdband hebt gebreid, je hebt nu inderdaad een prachtige set bij elkaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wow... dat zijn prachtige mittens! Ik snap wel dat je die heel graag wilde maken...En die poppendag komt wel weer hoor.
    Ik vind ze erg leuk gemaakt; totaal anders dan wat je meestal ziet. En voor jou is geen uitdaging te gek op breigebied!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. WEat zijn ze leuk ik snap dat je dit eerst af wilde maken heb ik ook vaak en soms gaat het hier net even anders,

    BeantwoordenVerwijderen