dinsdag 7 juli 2020

Geen poppendag, wel sokkendag

De werken aan de poppen liggen momenteel wat in de vergeethoek, maar dat zal wel weer beteren.

De sokken daarentegen hebben de laatste tijd weer veel succes.

Zo startte ik een tijdje terug sneakersokjes op,


namelijk deze.


Ze zijn dus af ondertussen.


Effe showen op de benen,


mooi aan de voet met het ajourpatroontje.


Hier zie je het nog eens korterbij.

Het is een patroon van Cita Steinmeier en je vindt het op Ravelry onder Asta Sommer Sokker, ze heeft meerdere modelletjes hiervan.  Binnenkort kan je de Asta sokjes ook in het Nederlands verkrijgen, ik ga de beschrijving voor haar vertalen.


Ook zijn er al nieuwe sokken gestart voor mijn schoondochter, zij koos dit patroon uit.

Zij koos voor het patroon "roxy" van Trude Hertaas, een gratis patroon op ravelry.




6 opmerkingen:

  1. Die sokjes doen me denken aan de vroegere bedsokjes die mijn moeder breidde 😃.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bij de eerste fotoś dacht ik dat je (veel!) gekabeld had, maar al snel zag ik dat het een schitterend ajourpatroon is. Wat een mooie sokjes zijn dit geworden. Heb je ze al gedragen? (blijven ze goed zitten?)
    Het patroontje voor de sokken van je schoondochter ziet er ook mooi uit. Je hebt lekkere 'kleine' werkjes onder handen, veel plezier ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige sokken zeg en knap dat je het kunt zeg........liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen