donderdag 21 november 2019

Breiles nummer 2

Gisteravond was de 2e breiles van Mr. Knitbear.

De enthousiaste man die net zoveel van sokken breien houdt als ik, heeft dan ook geen moeite om de aanwezigen in de les even enthousiast te begeleiden.

Het was weer een heel leerzame les.


Dit was mijn begin na de eerste les,


ik breide ijverig verder, maar heb mijn kleuren omgekeerd, niet zoals in het boek.


De boemeranghiel is me gelukt, maar ik ben er tot nu geen grote fan van, heb liever de klassieke hollandse hiel.


Zodoende was er al 1 sok klaar  toen ik naar de les ging, de 2e werd gestart en zal weldra ook wel klaar zijn.


Naar aanleiding van de workshop van Monique Boonstra die ik recent gevolgd heb, ben ik helemaal in de ban van kantbreien en shetlandse kantsjaals.


Daarom heb ik me een paar boeken aangeschaft om nog wat leerstof op te doen,


ook dit prachtige boek kon ik niet weerstaan, ondanks de taal en


tenslotte dit boek met alle modellen van estlandse sjaals in miniformaat.
Dit ga ik eerst proberen om de opbouw van de sjaals goed te begrijpen en te kunnen maken.

Sorry, dat ik er even wat minder was, maar ik heb een paar zware weken achter de rug.
Stilaan wordt het weer wat beter, maar het blijft zwaar zonder mijn geliefde Jos.



9 opmerkingen:

  1. Natuurlijk blijft het gemis zwaar, daar hoef je je niet voor te verontschuldigen!
    De sokken worden mooi en zijn vast heel lekker warm.
    Dat kantbreien ziet er prachtig uit, erg fragiel. Het lijkt me heel moeilijk, veel breiplezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dikke knuffel Rita, heel normaal dat er nog moeilijke dagen en weken zijn, maar heel goed dat je afleiding hebt met je breiwerk en de vriendschap van andere breisters, je sok is super geslaagd, ze gaan goed van pas komen deze winter.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geen excuses hoor, natúúrlijk heb je het moeilijk, zo'n groot gemis..
    Je sok ziet er schitterend uit en die shetlandse sjaals zijn schitterend. Af en toe zie ik er iets van op YouTube en Instagram. Wat worden ze mooi ragfijn gebreid, maar het is wel een superprecisie werk én alle naalden in patroon. Al gaat dat jou zeker lukken!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat maak je mooie sokken!
    Ik volg je niet zo lang, maar begrijp best waarom je niet vaak blogt. Je geliefde missen is niet niets...
    En bloggen is een hobby, het is geen moeten.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Schitterend je sokken zeg.......liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja, het zal zwaar zijn, zonder Jos :(
    Goed dat je toch mensen opzoekt d.m.v. een workshop en er op uittrekt. Nieuwe dingen/technieken leren helpt ook enigszins, het zorgt voor afleiding. Natuurlijk heb je ook lieve Liene :)maar het gemis blijft!
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie sokken, gave boeken... goed om te lezen dat je wel weer handwerkt en nieuwe dingen probeert. Heel veel sterkte en een knuffel!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Alles op zijn tijd . Leuk dat breien van de sokken bevaen jou die naaldjes wel ?? Ik vind ze nog steeds lastig breien. Schiet er ook niks mee op. De tweede sok heb ik eerst maar op de oude vertrouwde gezet ha ha. Dat gaat ook een stuk sneer maar vooral netter

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dank u Dr. ODIBOH voor het terugbrengen van mijn ex-geliefde en ik ben u zo dankbaar voor uw hulp en ik beloof u voortaan dit goede werk van u te delen met iedereen die ik kan, ik heb alles gedaan wat hij me heeft opgedragen en in minder dan 48 uur mijn ex lover kwam terug .. je kunt hem bereiken via zijn e-mail: odibohsolutionhome@gmail.com of whatsapp +2347048883838 ..

    BeantwoordenVerwijderen