dinsdag 4 april 2017

Dinsdag poppendag

Is er nieuws hoor ik jullie denken?
Ja, poppennieuws is er wel een beetje, niet heel veel.
Door de perikelen afgelopen week heb ik niet veel tijd gehad om voor de poppen te werken, ik kan mijn breiwerk wel meenemen naar het ziekenhuis maar daar heb je geen plek om je beschrijving te leggen of je notities en dus neem ik daar meestal iets simpels mee als sokken of theelichtjes om te haken, die patronen ken ik al van buiten.

Maar desondanks is er hier toch al iets gepresteerd.
Weten jullie nog dat Liene haar Pooh verloren was?  Gelukkig is hij terecht, maar mijn plan om voor een reserve te zorgen blijft. 

Ik was al gestart met zijn truitje in het rood vorige week,


het vlotte goed en


het is net op tijd afgeraakt!  Pff, toch iets gepresteerd, de gele ligt nu klaar bij de beschrijving en de naaldjes erbij, nu nog tijd vinden.


Deze bloemetjes plantte ik in onze kruidenbak die dicht bij huis staat en waar de kruiden het uiteindelijk toch niet zo goed in doen.
Een beetje lente kortbij.


Tenslotte laat ik dit nog snel zien, maar sssssssssstttttttttttt mondje dicht en snel het blogje afsluiten na het lezen.  Het zijn 2 bolletjes roze sokkenwol voor Liene, maar als Lily of één van de anderen dit in de gaten krijgen willen ze hier vast ook nog iets van gebreid.
Nu, als er restjes zijn kan ik dat nog overwegen, maar voor nu: lippen op mekaar!!

Nog even vertellen dat Jos gisteren zijn bronchoscopie gehad heeft, het is heel goed verlopen en 's morgens kregen we telefoon om vroeger te komen en dan werd ook de NMR meteen gemaakt.
Alles goed doorstaan, nu weer afwachten op het nieuws, misschien weten we vrijdag meer als we voor chemo gaan.


Hoe nieuws bij de andere poppenmoeders ? Ga zeker eens kijken, het is de moeite waard!


Als je ook mee wilt doen op poppendag, voor een keer of voor regelmatig, laat het weten! Dan wordt het lijstje weer wat langer! Het is zo leuk om ideetjes te delen en elkaar te inspireren! 


6 opmerkingen:

  1. Mooi dat het truitje al af is!
    En wat een geweldige sokkenwolletjes vond je voor Liene. Ik hoop wel voor Lily en de anderen dat er nog iets overblijft :-)
    Lieve groet voor jou en Jos!
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. prachtige wol ik zal het niet verder vertellen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kijk, dat truitje heb je toch mooi weer voor elkaar!
    Liene hoeft vast niet lang meer te wachten op haar roze sokken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je maakte een mooi truitje! En nu Liene de knuffel weer heeft gevonden kun je in alle rust een extra exemplaar maken.
    Laat de poppen maar buiten spelen, dan vergeten ze alles!
    Sterkte voor Jos...

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat is heel slim, een reserveknuffel. Want wat moet je zonder je lievelingsknuffels. Nachtmerrie voor elk kind. Vrolijke kruidenbak. Ziet er gezellig uit. Mooie dingen om naar te kijken doet goed in moeilijke tijden.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fijn dat het truitje al af is en je bak is mooi, echt voorjaar, gezellig :) Heel veel sterkte voor Jos,
    Liefs Anita

    BeantwoordenVerwijderen