vrijdag 10 maart 2017

Goed nieuws

Sorry dat ik jullie zolang in spanning liet, maar ik kon niet eerder bloggen.
Dinsdag zijn mijn jaarlijkse onderzoeken gebeurd en ik ben weer goedgekeurd voor een jaartje, tenminste wat borstkanker betreft.
Wat betreft mijn pink blijft het hetzelfde, die komt echt niet meer goed, ik laat nog eens zien hoe de toestand nu is.


Zo staat mijn pink dus vanaf nu, het probleem is dat ook het gewricht aan mijn hand omhoog wordt geduwd en dat doet dikwijls pijn maar geeft ook last aan mijn volgende gewricht van mijn ringvinger die ook nog altijd wat krom staat.


De wonde is goed genezen, maar je ziet hoe het eruit ziet, maar er zijn ergere dingen in het leven.

Dan ga ik nu pronken met de schoentjes die Annechien gemaakt heeft.
Zij is de vriendin van mijn jongste zoon Hans en volgt momenteel lederbewerking, waar ze


onder andere schoenen leert maken, maar ook handtassen enz. 
Dit zijn babyschoentjes die ze maakte in vilt, ze zijn dus dubbel, hebben een binnen- (zwart) en


en een buitenkant (blauw) en kregen een stoere lederen veter erin, ik vind ze geweldig!

Vandaag was het weer chemodag en Jos ligt knockout te slapen zoals elke keer.
Maar Liene kwam daarnet even op bezoek en kwam me helpen.


Moeke had beloofd om een mooi schortje voor haar te maken, een roze (ze wil momenteel alles in roze, haar favoriete kleur) om mee te helpen koken.  Ze heeft een schortje met een hondje op, maar zonder zak en ze wil een schort zoals moeke met een zak erop.

Dus bij deze als ze komt, komt ze me helpen in de hobbykamer en terwijl ik naai,


sorteert zij mijn knopen (wat je sorteren kan noemen haha, doos in doos uit, andere la in andere la uit) maar ze amuseert zich en is braaf.


Ook leerde ik haar knopen naaien, iets wat mijn mama mijn zus en ik ook liet doen toen we klein waren, maar ook mijn 2 zonen moesten eraan geloven.  En nu laat ik het Liene doen, met een stompe naald knopen aan een draad rijgen en zie het resultaat!  Zij kiest ze natuurlijk uit!!


Hier helpt ze met koken, schort aan, opstapje ernaast en kijken, vragen, leren, roeren, het lijkt net een spons momenteel.


Hier aan het dansen tussen de kookperikelen in op de muziek van kaatje tralalaatje, maar MET schort aan (die heb ik ook altijd aan, dus zij ook).  Het is een geweldig kind dat ons veel plezier geeft.



Dan nog even deze, die maakte ik dinsdag in het ziekenhuis tijdens het wachten, dit keer nam ik de kleuren grijs en petroleumblauw (ik was alleen gegaan, het wachten is te moeilijk voor Jos).




17 opmerkingen:

  1. Balen natuurlijk dat je met deze pink moet leren leven! Maar gelukkig kwam je ook met positief nieuws uit het ziekenhuis.
    Jos heeft zijn behandeling ook weer gehad, ik hoop dat hij er weinig last van zal hebben.
    Wat een geweldige foto's van jou en Liene; heerlijk dat jullie dit zonnestraaltje hebben!
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke foto's van jou en Liene :)
    Jammer dat je pink/hand niet meer goed komt :(
    Fijn dat je controle weer achter de rug is en dat je weer een jaar vooruit kunt, groetjes aan Jos en inderdaad de lente komt eraan, gaan we van genieten, liefs Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat fijn dat je goed nieuws hebt gekregen! Toch weer een hele geruststelling. Wat jammer dat je pink niet meer goed komt:(
    Wel hele mooie foto's van jou en Liene ! Heerlijk zo'n meiske .

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een heerlijk bericht en jammer van je hand , gezellig met liene aan de gang dat vergoed weer veel

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fijn wat betreft de goedkeuring, maar flink balen wat betreft je pink :-(
    Gelukkig is Liene er om jullie dag weer te kleuren :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gelukkig vooral positief nieuws en wat een leuke foto's van Liene, fijn dat ze zo leergierig is!
    Liefs,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  7. fijn dat het met de borst goed gaat, en wat een vreugde he zo'n lief kleinkind!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een ziekenhuisperikelen zeg. Met goed en minder goed nieuws lees ik. Ik loop wat achter door een boel drukte thuis dus ik ben niet helemaal op de hoogte maar wat vervelend allemaal. Ik hoop dat Jos de chemo's een beetje goed doorkomt. En wat een grote meid is die Liene alweer. Goede zondag nog en tot gauw.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jammer van uw hand, maar super dat alles in orde is met de rest. Hopelijk kan je nu wat tot rust komen en wat handwerken.

    Alvast een fijne zondag, liefs Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tja, er zijn ergere dingen natuurlijk, en je leert ermee te leven, we moeten positief blijven.

      Verwijderen
  10. Ondanks het mindere nieuws, vind ik dit een geweldig positieve post. Blijf lekker genieten, misschien verrast pinkie je nog wel in de loop van de tijd. Knuffel voor Jos en jou!
    Liefs,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dankjewel, dat proberen we toch nog altijd te zijn, het mooie halen uit kleine dingen.

      Verwijderen
  11. He, niemand zegt iets over de schoentjes....wat een 'schatjes'.Zo mooi gemaakt.Probeerde zelf ook wel eens poppenschoentjes te maken die een afgeleide zijn van babysch., maar dat is best lastig en priegelig ....Knap gedaan!
    Wat heerlijk voor Liene dat ze toch zo'n moeke & vake heeft!
    grfr

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Bart, man van poppe-mie Peggy12 maart 2017 om 21:23

    Je kan de dingen blijven doen die je graag doet, da's het voornaamste nu hé. Er zijn idd ergere dingen. Geniet er maar van. Ik hoop dat op gezondheidsvlak alles positief mag blijven verlopen, ook voor je man! Leuke knutselwerkjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Fijn dat wat betreft de borstkanker goed nieuws is. Wat een lieve meid. Jullie hebben samen veel plezier. Veel sterkte voor je man.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Gelukkig een goed uitslag. En met de pink zal je moeten leren leven.
    Wat een gezellige boel zo met je kleindochter.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Fijn dat je goede uitslag heb. Maqr die pink dat lijkt mij erg vervelend. Jammer dat deze niet goed geneest. Maar wat ben je gezellig bezig met je kleindochter.

    BeantwoordenVerwijderen