dinsdag 28 juni 2016

Dinsdag poppen en frouwiendag

Het is weer poppendag en mijn redster in nood heeft voor de zoveelste keer voor een oplossing gezorgd.

Zoals iedereen ondertussen wel weet is het wereldkampioenschap voetbal bezig en natuurlijk doen er veel poppen mee aan de rage en supporteren mee.
Zo bedacht Frouwien een leuk plan, kijk maar mee.

Ze zocht en vond een leuk patroontje van een voetballer en dus werd het besteld.
Meteen maar een begin gemaakt want zo gaat dat met poppenmoeders die een nieuw project gezien hebben.


Ze begon te haken, maar was niet helemaal tevreden over het patroon en dus werd het aangepast danzij de jaren ervaring van Frouwien met een knap resultaat.
Er was alleen 1 probleem, Frouwien had niet genoeg bruin garen maar dit werd handig opgelost door hem een broekje en witte mouwen te geven.


Zo is hij geworden, lekker stoer en hij kreeg een heus voetbalpak zoals het hoort en geen trainingspak zoals op het originele en hij kreeg de naam Toby.


Even een close-up, wat een schatje niet?


Hey Frouwien, zo'n bal zou ik willen, kan je die niet voor me kunnen kopen of maken???



Meteen ging Frouwien aan de slag en kijk eens, dit is em geworden, keileuke bal toch?  Toby is er supertevreden mee, met trots neemt hij de bal nu overal mee.


Bovendien kreeg hij ook nog een Ajax-shirt want daar is Toby hele grote supporter van.


Als het nu nog eens wou ophouden met regenen dan kon hij zijn nieuwe bal eens gaan uittesten.
Toby wordt vast een stervoetballer, hier gaan we nog van horen denk ik, ik ben alvast supporter van hem, zo'n knappe kerel :-)


Vergeet de andere poppenmoeders niet:


- Es,
Jannie,
Als je ook mee wilt doen op poppendag, voor een keer of voor regelmatig, laat het weten! Dan wordt het lijstje weer wat langer! Het is zo leuk om ideetjes te delen en elkaar te inspireren! 


8 opmerkingen:

  1. Wat gaaf die Toby. Stoere pop met een leuke outfit! Ik was wat laat, maar heb poppendagblog ook gepubliceerd. Mijn Facebookpagina adres is onlangs anders geworden: https://www.facebook.com/mariamscreationsrac/ Die andere doet het niet meer (snik) Groetjes, Mariam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig! Dat is weer heel goed opgelost, het tekort aan garen van de huidkleur ;-)
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat is Toby een leukerd en zo sportief ;-) Meneer wordt wel op zijn wenken bediend, meteen een mooie bal. Maar ja als voetbalfan snap ik dat ook wel en inderdaad regen hebben we nu wel genoeg gehad. Mijn complimenten voor Frouwien, groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Kijk, als Toby later groot is, zal Nederland vast wel meespelen in het toernooi met Toby in de opstelling :-D Wat een mooie, leuke jongen is dat! Knap gedaan Frouwien! Ik vind zijn bal overigens ook prachtig :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bart (man van 'Poppe-mie' Peggy)30 juni 2016 om 09:57

    Leuke pop, Rita! Ik heb Peggy's Duivelinnetje ook voor de gelegenheid vooraan boven de tv gezet... die supportert voor de Rode Duivels uiteraard :). Tof!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geweldig! Momenteel ben ik niet zo met voetbal bezig, Nederland doet niet mee :-(
    Maar zo krijg ik er toch wat van mee en Toby draagt mooi een oranje Holland shirt. :-)
    Groetjes, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen