dinsdag 29 september 2015

De wekelijkse poppendag



Mag ik jullie eerst en vooral droevig nieuws melden?
Peggy van de blog POPPEMIE is niet meer.
Na de dubbele longtransplantatie leek het even de goede kant op te gaan maar nu is ze helaas toch overleden vorige week.
We zullen haar heel erg missen, ze deed ook elke keer mee met dinsdag poppendag, maakte hele leuke poppen en vertelde ook hele mooie lieve en leuke verhaaltjes ermee.
Peggy, het allerbeste aan de overkant en nog heel veel creativiteit gewenst.

Nog even als eerbetoon een foto van poppen die ze gemaakt heeft.




Dan nu de poppendag.

De week is voorbij gevlogen, alleszins hier ten huize hobbyrita.

Nadat ik door Lily en door de bloggers een beetje terecht werd gewezen in verband met het maken van beertje Vera, een patroon van "zij maakt het", ben ik in actie geschoten.


Zo zag ze er dus uit, heel zielig eigenlijk en helemaal geen zicht.
Al mijn moed werd bijeen geraapt om te starten met de oortjes.  De reden waarom ik ermee gestopt was was dat ik bij het oprapen van de steken een naald gebroken had.
Dus nam ik dunnere stalen naaldjes en gebruikte deze om de steken op te rapen en kijk


wat er tevoorschijn kwam, een heel mooi en leuk oortje, dus begon ik vol goede moed aan de tweede.


Ook dit kwam tot een goed einde, mijn beer had eindelijk 2 oren, Lily was al heel blij.
Vervolgens werd een neusje gebreid volgens patroon, werd het lijf opgevuld en


zo is Bo geboren, een hele lieve zachte knuffelbeer met mooie groene glazen oogjes.


Ze kan je echt heel lief en vrolijk aankijken, kortom, een beertje met een hart.


Meteen werd haar jasje gepast dat ik jullie vorige week toonde en het past perfect, Bo is er heel tevreden mee nu het 's morgens al fris begint te worden.


Zelfs haar kap eraan is ideaal met die kille dagen, hoewel ze toch ook achter haar hoed vroeg.
Helaas is die nog niet klaar, dat wordt iets voor de volgende poppenblog vrees ik.


Nu ga ik kijken of er ook poppen- of ander nieuws is bij 



Als je ook mee wilt doen op poppendag, voor een keer of voor regelmatig, laat het weten! Dan wordt het lijstje weer wat langer! Het is zo leuk om ideetjes te delen en elkaar te inspireren!

Nogmaals welkom aan nieuwe leden, mijn aantal groeit nog steeds en daar doen we het toch voor.

16 opmerkingen:

  1. Wat vreselijk voor de naasten van Peggy, heel veel sterkte voor hen. Ik ken haar niet, maar zo te zien maakte ze mooie, lieve poppen.
    Jouw beer is prachtig! Gelukkig dat je haar toch afgemaakt hebt. Lily is nu vast ook blij ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ah wat een schatje !! echt heel erg mooi !!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat is je beer Bo mooi geworden!
    En wat lief, je woorden voor Peggy.
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De foto van de vrolijke popjes van Peggy zag ik het eerste, maar dan het trieste berichtje erbij. Veel sterkte voor haar familie.
    Bo is schattig geworden. Het heerlijk warme jasje staat haar prachtig.
    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  5. och wat een vreselijk verdrietig bericht van Peggy, ik ben er helemaal stil van.
    Je beertje is zo lief geworden! goed dat je toch hebt doorgezet. Het jasje past precies, leuk hoor
    groetjes Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Verdrietig bericht over Peggy. Wat erg! Veel sterkte voor haar familie en vrienden komende tijd!

    Lief beertje is Bo geworden.

    Groetjes,
    Evita

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het is nooit leuk om te beginnen met zo'n verdrietig bericht.We wensen de familie sterkte.

    Weer een lieve beer erbij om mooie avonturen mee te beleven. Beer Bo, leuke naam Rita.
    Vandaag van mij geen poppenbericht, misschien volgende week weer....
    Groetjes, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Goed dat je stil staat bij het overlijden van Peggy, vreselijk nieuws. Beer Bo is super geworden en wat een mooie jas. Lily kan alleen maar tevreden zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Tjonge, Peggy was nog zo jong... Je hoeft niet oud te zijn om te overlijden, dat blijkt maar weer eens...
    Geweldig dat Bo af is gekomen, ze straalt helemaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh, wat was ze nog jong. Wat een groot gemis zal dat zijn voor de mensen om haar heen.

    Je beertje is schattig en wat past het jasje goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. wens veel moed aan familie en vrienden van Peggy
    je beer is mooi, en wat gaat Lily nu weer willen

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een verdriet weer allemaal....
    Je beer is wel mooi geworden, helemaal met die mooie jas aan!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. He jakkie een gebroken breinaald. Gelukkig dat je toch de moed vond om hem af te breien. Hij is heel schattig geworden. groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een verdrietig nieuws over Peggy. Ik kende haar niet maar als je het zo leest is het wel even schrikken. Iedereen die haar gekend heeft veel sterkte.
    Je Bo is prachtig geworden, wat een schat. Is ze voor Liene of voor jezelf? Groetjes, Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  15. mooie beer heb je weer gemaakt.
    groetjes,
    Jacky

    BeantwoordenVerwijderen
  16. De beer is supeeeeeeeeeeeeeeeer Marie-Claire

    BeantwoordenVerwijderen