maandag 13 juli 2015

Weer wat afgewerkt en leuke post uit Nederland

Nu het wat minder warm is heeft een mens weer wat meer energie voor alles.
Al zal het van korte duur zijn want eind van de week wordt het alweer 30 graden, maar nu zijn we gewapend, we hebben een airco aangeschaft.

Tussen het poetsen door heb ik toch nog aardig wat spulletjes afgewerkt.


Blok 11 is eindelijk klaar en is heel mooi geworden, al zeg ik het zelf.  Ik ben er heel tevreden over.


Met blok 12 werk alvast gestart, de ribbelboord is al af.  


De eerste handschoen is ook klaar en van de tweede heb ik bijna de boord alweer af.


De mooie fleecedeken die ik een paar maanden geleden kocht op het stoffenspektakel heb ik eindelijk kunnen afboorden met biaislint en kan in gebruik genomen worden nu, ze is lekker zacht.


Ook kreeg ik een heel leuk kaartje van "juffrouw ooievaar" (Anita) als bedankje voor het verrassingspakketje dat ze van me kreeg.  Dankjewel Anita, het is een heel leuk kaartje, dit komt aan de muur in mijn hobbykamer bij alle andere kaartjes die ik al ooit kreeg.  Binnenkort zal ik eens een foto maken want ik heb al heel veel kaartjes gekregen.

Dan ga ik nu nog een beetje opscheppen met mijn groentetuin.  Alles doet het heel goed.


Vooraan 3 paprika's, erachter allemaal sla.


Er hangen al kleine paprika's aan, dit komt goed!


Ook de courgetteplant doet het heel goed, hier moeten we nog even wachten op vruchten.

Namiddag hebben we weer een chemobehandeling en kan ik nog een paar uurtjes handwerken.

Mijn omslagdoek schiet ook aardig op, maar die laat ik een andere keer zien.

Why did this Tuesday feel like second Monday??
  

Nog een fijne maandag!

9 opmerkingen:

  1. Ah, als de poes zich net zo moe voelt als ik, snap ik haar wel!
    Ik hoop dat je ook letterlijk binnenkort van je tuintje kunt opscheppen, wat een heerlijke groenten groeien er daar. Fijn dat jullie nu airco hebben, dat maakt het een stuk beter uit te houden. Maar niet tè koud zetten hoor en pas op voor tocht...

    groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het groene blok is écht heel mooi geworden.
    De fleece deken kan toch nog wel even in de kast denk ik, als het weer 30 graden wordt. Of je moet de airco te koud hebben gezet....hihi.
    Die paprika's glimmen heerlijk.
    Fijne dag, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ach, wat fijn, allemaal positieve berichten. En ja, wat is dat een mooi blok, hé! Vind ik ook! Sterkte vanmiddag!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn groenten uit eigen tuin, dat smaakt altijd lekker.
    Dat kaartje, graag gedaan hoor en leuk dat je het bewaard. Veel succes vanmiddag!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat ben je weer heerlijk bezig geweest met mooie dingen.
    Sterkte vanmiddag!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Op dit moment is het herfstig buiten, lekker dus dat het verderop in de week weer wat warmer wordt, maar zo heet hoeft natuurlijk óók weer niet....wel fijn dat jullie een airco hebben kunnen kopen, dat gaat vast een hoop schelen! Wat ziet je tuintje er lekker uit, netjes ook! Straks lekker smikkelen van al dat moois, het smaakt het best uit eigen tuin!
    de chemo zit er weer op, ik hoop dat Jos er weer positief op reageert!
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk om ook jouw moestuintje te kunnen zien Rita. De sla ziet er fantastisch uit, leuk al die verschillende soorten. En wat een schattige paprikaatjes.
    Wat heb je veel gehandwerkt de laatste tijd! Fijn dat jullie nu airco hebben, dan gaat het vast goed de komende warme dagen. Groeten, Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een goed idee om een airco te doen. Heerlijk handwerkweertje nu en goed voor de tuin. Al lijkt die zich niets van de droogte aan te trekken.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. he bezige bij ,waar blijf je al die energie halen, weer zoveel moois op je blog

    BeantwoordenVerwijderen