zondag 1 februari 2015

Sokkenparade

Het is misschien saai, maar dat is het helemaal niet voor mij, ik ben een enorme fan van sokken breien, dus hier zullen voorlopig nog regelmatig sokken passeren vrees ik.

De babysokjes blijven populair en een snelklaarproject, ideaal ook om de restjes sokkenwol van elk paar sokken op te werken.
En vermits de wol van de muts en sjaal van Liene nog niet op zijn zocht ik een nieuwe combinatie.


Boordje, hiel en tenen in een bijpassend kleurtje.  Nummer 2 moet nog gebreid worden.


De sokken van Leen pak ik tussendoor ook eens vast om aan te breien, de voet is al half klaar.


De beloofde foto van het model sokken van Leen, in mijn wol zie je de tekening niet zo goed op de foto, in het echt wel beter.
Natuurlijk heb je met effen wol een beter zicht op patroontjes, maar ik brei tot nu toe nooit dezelfde sokken, ik zoek telkens een ander patroon uit mijn boeken.

Aan de meebreideken moet ik ook nog wat doorbreien, de 15e volgen de volgende 5 patronen alweer en mijn tweede blok is half af, dus nog wat werk aan de winkel.
Bovendien verwachten de poppenliefhebsters op dinsdag ook nog wat nieuws te kunnen lezen, maar dat komt vast ook wel in orde.

Straks komt Liene op bezoek, dus fototime!

10 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Het treurige van sokken breien vind ik altijd dat als er gaten in komen (best snel hier thuis ) ik niet zo goed weet hoe ik dat mooi kan herstellen . Vind het jammer om ze dan weg te gooien .Stop jij vaak sokken ?

      Verwijderen
    2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
  2. Oei, oei, gij zij weer druk bezig !!!
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je bent lekker bezig, leuk, mooie sokken en al zover met het deken. Leuk popje heeft Lily gekregen. Ik lees elk berichtje van je, lukt me niet om elke keer te reageren, ik wil je laten weten dat ik van je berichten geniet. Fijn dat het zo goed gaat met je man en dat hij zelfs al weer koekjes voor je bakt, veel liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heb je een moteurke Rita om te breien amai zeg dat vliegt bij U de sokken zijn heel mooi groetjes Marie-Claire

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gelukkig brei je ook nog iets anders dan sokken Rita!
    Ik moest er niet aan denken om ALLEEN maar sokkem te breien....
    Grappig vind ik ze altijd wel om te zien... zo van: kijk 's deze sok is zelfgebreid! Ik vrees alleen dat er nooit gebreide sokken van mijn hand zullen komen...

    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  6. We zullen zeker niet zeggen dat je niks zit te doen :-)
    Ik moet nog beginnen met mijn deken, heb nu wel alles zo'n beetje in huis, geloof ik.
    Mooie sokken!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het komt denk omdat elke sok weer anders wordt dat het daarom leuk blijft om te doen. En ook nog eens praktisch.

    BeantwoordenVerwijderen