zaterdag 17 januari 2015

Maaksels van Gerda

Mijn collega op het werk Gerda had weer wat van haar maaksels meegebracht.
Omdat ze me verwittigd had, nam ik mijn fototoestel mee en maakte wat foto's waar ik nu mee mag pronken.  Tof hé!

Ze maakte een kartonnen doos die ze helemaal bekleed heeft met stof.


Bovenkant met een mooi huisjesstofje.


Zij-aanzicht, hetzelfde stofje in combinatie met een stipstofje.


Tenslotte de binnenkant, even prachtig afgewerkt weer met dezelfde stipstof, ook het deksel.
Wie wil er niet zo'n mooie doos?  Je zou er haast aan twijfelen om ze in gebruik te nemen, zo mooi is ze geworden.


Dan bracht ze ook nog een quiltje mee dat ze maakte van allemaal restjes stof.


Dit is wat ze liefst van al doet, patchwork en quilten, maar ook breien, want ze geeft al op veel plaatsen les in breien en patchwork, ze heeft dan ook al jaaaaaren ervaring met dit alles en ze kan het nog veel beter dan ik, ik kan van haar nog wat leren.

Dan heb ik nog vergeten een foto te maken van de trui van Kristien, zij breit een trui met een bovenstuk in fair isle, prachtig, naar een patroon van Drops.



10 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige doos. Inderdaad zonde om te gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk om creatieve collega's te hebben, dat praat lekker bij de koffie. Complimenten aan Gerda hoor, heel mooi gemaakt!
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  3. PS: heb je een andere achtergrond op je blog?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Amai, complimenten aan de collega ! Knap !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi gemaakt! Die quilt is prachtig!
    Groetjes, Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Waanzinnig zo mooi. Complimenten aan je collega, het is mooi vak werk
    groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie doos hè?
    Ik zou 'm inderdaad goed te kijk zetten als ik zo'n mooie doos kreeg....
    En dat quiltje is ook leuk!

    Fijn, zulke collega's.... Kun je ervaringen uitwisselen....

    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Doos en quiltje zijn supeeeeeeeeeeeeeeeer k zou de doos niet durven gebruiken groetjes Marie-Claire

    BeantwoordenVerwijderen