dinsdag 24 september 2013

En toen werd een boerinnetje geboren!

Het is weer POPPENDAG!
 
En met grote fierheid mag ik het begin van mijn boerinnetje laten zien!
 
Eerst was er 1 been.
 
 
En toen waren er 2 !

 
Die 2 werden samengevoegd tot 1 geheel en werden een broekje.

 
Zover staat het al met mijn boerinnetje. 
Hopelijk kan ik er tegen volgende week een vervolg aan breien :)
 
Want ondertussen wordt er natuurlijk nog aan de sokken gebreid en aan het extra setje kleren voor Hippe Hetty die nu bij mijn kinesiste woont.
 
Het oranje vestje wordt nog opgesmukt en er is een bijpassend rokje in de maak.
 
 
 
Vergeet vooral niet bij mijn collega-poppenbreisters te gaan kijken!
 
Ga kijken bij Daniëlle
en zeker ook bij Akkelien
vergeet ook Hannie niet
en deze nieuwkomer Marjolein doet voortaan ook mee.
Natuurlijk zijn er ook elke week bij Wieke in de "handmade by" poppen en andere leuke werkjes te bewonderen, zeker de moeite waard ook!
Als ik iemand vergeten te vermelden heb, laat het me dan weten als je voortaan ook meedoet met de gezellige wekelijkse poppendag!
 
Heeft er iemand voorstellen voor een naam voor mijn "boerinnetje" ???
Omdat ik ook nog een "boerke" wil maken later, dacht ik aan Fien en Jef.
 
 
 
 


13 opmerkingen:

  1. spannend weer hoe ze zal worden!
    Veel plezier met maken, groet Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha, het blijft grappig om te zien, een paar benen aan breinaalden.

    Groetjes Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk plan: een boertje en boerinnetje! De namen klinken me heel prima!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Joepie, het begin van het boerinnetje is er. Ben ook benieuwd hoe de nieuwe kledingsset er gaat uitzien.Komt allemaal dik in orde!!!
    Grtjs
    Daniëlle
    O ja vind de namen leuk...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. oh, wat spannend.... ben zo benieuwd naar je boerinnetje ...Ik vind jouw namen heel leuk,, dus ik zeg: DOEN! x

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat is pas origineel, een boerinneke ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Knap werk, ik wacht al om het deze avond in ons clubje te zien.
    Gr .M-J.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuk idee om een boertje en boerinnetje te maken! Misschien gedragen zij zich wat rustiger ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ha leuk idee en nog meer poppenblogs op dinsdag !!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ben erg benieuwd hoor naar jou boerinnetje......bij mij zijn het echt bruine benen ......
    groetjes Marjolein

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Twee uitersten, van hippie naar boerinnetje. Ik ben benieuwd!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Een boerinnetje.... hoe kòm je er op?
    Maar wel heel leuk en origineel!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Volledig akkoord met Fien en Jef :-) Ben benieuwd naar het eindresultaat

    BeantwoordenVerwijderen